Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Gmina Małkinia Górna
Menu góra
Strona startowa Decyzje lokalizacyjne Decyzje
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „DECYZJA Nr PGP.6733.5.2024 o ust. lok. inwest. cel. publicz.-budowa elektroenergetycznych sieci kablowych nN 0.4 kV i sN 15 kV na działkach w Małkini Górnej, Klukowie i Małkini Małej - Przewóz - Decyzje, menu 200, artykuł 786 - BIP - Gmina Małkinia Górna”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Decyzje

DECYZJA Nr PGP.6733.5.2024 o ust. lok. inwest. cel. publicz.-budowa elektroenergetycznych sieci kablowych nN 0.4 kV i sN 15 kV na działkach w Małkini Górnej, Klukowie i Małkini Małej - Przewóz

Małkinia Górna, dnia 7 sierpnia 2024 r.

PGP.6733.5.2024

D E C Y Z J A 

o  lokalizacji inwestycji celu publicznego

            Na podstawie art. 59 ust. 1, art. 60, art. 61 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130)  oraz zgodnie z art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 572)  po rozpatrzeniu wniosku Pana Jarosława Madraka, ul. Hallera 13, 07-410 Ostrołęka działającego z pełnomocnictwa PGE Dystrybucja S.A., ul. Garbarska 21A, 20-340 Lublin

 U  S  T  A  L  A M

na rzecz PGE Dystrybucja S.A. warunki dla lokalizacji inwestycji celu publicznego polegającego na budowie elektroenergetycznych sieci kablowych nN 0,4 kV i sN 15kV wraz z infrastrukturą towarzyszącą, wnętrzowych stacji transformatorowych i słupów energetycznych nN 0,4 kV i sN 15kV na działce o nr ew. 350, 797/65 w obrębie Małkinia Górna, na działce o nr ew. 136/442, 136/443 w obrębie Klukowo oraz na działce o nr ew. 46, 50, 59, 72, 75, 94/1, 324/7 w obrębie Małkinia Mała-Przewóz, gmina Małkinia Górna

1) Rodzaj inwestycji: budowa elektroenergetycznych sieci kablowych nN 0,4 kV i sN 15kV wraz z infrastrukturą towarzyszącą, wnętrzowych stacji transformatorowych i słupów energetycznych nN 0,4 kV i sN 15kV na działce o nr ew. 350, 797/65 w obrębie Małkinia Górna, na działce o nr ew. 136/442, 136/443 w obrębie Klukowo oraz na działce o nr ew. 46, 50, 59, 72, 75, 94/1, 324/7 w obrębie Małkinia Mała-Przewóz, gmina Małkinia Górna – linie rozgraniczające teren inwestycji określa załącznik nr 1, 2, 3, 4 do niniejszej decyzji

2) Warunki i szczegółowe zasady lokalizacji inwestycji celu publicznego

a) Dopuszcza się budowę elektroenergetycznych sieci kablowych nN 0,4 kV i sN 15kV wraz z infrastrukturą towarzyszącą, wnętrzowych stacji transformatorowych i słupów energetycznych nN 0,4 kV i sN 15kV.

b) Na gruncie leśnym na terenie części działki o nr ew. 136/443 objętej liniami rozgraniczającymi teren inwestycji dopuszcza się wyłącznie budowę elektroenergetycznej sieci kablowej sN 15kV wraz z infrastrukturą towarzyszącą, tj. kablem sterującym w rurach osłonowych wykonaną przewiertem sterowanym z punktem wejścia i wyjścia przewiertu poza terenem użytku leśnego.

c) Na gruncie leśnym na terenie części działki o nr ew. 136/443 objętej liniami rozgraniczającymi teren inwestycji obowiązuje zakaz realizacji wnętrzowych stacji transformatorowych, słupów energetycznych nN 0,4 kV i sN 15kV oraz elektroenergetycznych sieci kablowych nN 0,4 kV.

d) Realizacja elektroenergetycznej sieci kablowej sN 15kV wraz z infrastrukturą towarzyszącą, tj. kablem sterującym w rurach osłonowych na gruncie leśnym na terenie części działki o nr ew. 136/443 objętej liniami rozgraniczającymi teren inwestycji nie spowoduje wyłączenia gruntów leśnych z produkcji leśnej.

e) Realizacja elektroenergetycznej sieci kablowej sN 15kV wraz z infrastrukturą towarzyszącą, tj. kablem sterującym w rurach osłonowych na gruncie leśnym na terenie części działki 136/443 objętej liniami rozgraniczającymi teren inwestycji nie spowoduje uszkodzeń istniejącego drzewostanu (metoda przewiertu lub przecisku). Na gruncie leśnym będzie możliwość prowadzenia gospodarki leśnej w zakresie ustalonym w obowiązującym planie lasu.

f) Projektowana inwestycja nie może kolidować z innymi sieciami. Usunięcie ewentualnych kolizji
z istniejącym uzbrojeniem terenu należy zrealizować zgodnie z warunkami określonymi przez dysponentów sieci.

g) Planowaną inwestycję realizować zgodnie z Decyzją znak: L.RPP.611.83.2024 z dnia 14.06.2024r. Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Lublinie, tj. z obowiązkiem:

  • wykonania wnętrzowych stacji transformatorowych poza obszarem szczególnego zagrożenia powodzią;
  • zabezpieczenia (np. szczelne konstrukcje, wyniesienie ponad wodę 1%) wszelkich urządzeń elektrycznych związanych z budową linii kablowej (np. złącze kablowo-pomiarowe) przed oddziaływaniem wód powodziowych;
  • usunięcia poza obszar szczególnego zagrożenia powodzią nadmiaru mas ziemnych z robót;
  • lokalizacji zaplecza budowy poza obszarem szczególnego zagrożenia powodzią.

h)_Planowaną inwestycję realizować zgodnie z Postanowieniem Nr 245/P/ZPU/2024 znak: LS.ZPU.521.1287.2024.IŁ z dnia 12.06.2024r. Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Dyrektora Zarządu Zlewni w Sokołowie Podlaskim, tj.

  • przy projektowaniu i wykonywaniu planowanej inwestycji należy przestrzegać przepisów ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne;
  • 192 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo wodne zabrania niszczenia lub uszkadzania urządzeń wodnych;
  • dbając o prawidłowe funkcjonowanie urządzeń melioracyjnych, w razie konieczności rów melioracyjny należy przebudować w taki sposób, aby nie pogorszyć funkcjonowania obiektu melioracyjnego poza obszarem inwestycji;
  • zgodnie z art. 389 pkt 6, w związku z art. 17 ust. 1 pkt 3 lit. a i pkt 4 ustawy Prawo wodne, na odbudowę, rozbudowę, przebudowę, rozbiórkę lub likwidację urządzeń melioracji wodnych wymagane jest uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego;
  • W przypadku przebudowy urządzeń melioracyjnych należy przekazać do Zarządu Zlewni w Sokołowie Podlaskim jeden egzemplarz dokumentacji powykonawczej dokonanych zmian, celem aktualizacji prowadzonej ewidencji.

i) Do zagospodarowania gruntów usytuowanych w bezpośrednim sąsiedztwie linii kolejowej mają zastosowanie w szczególności przepisy: Ustawy z dnia 28 marca 2003r. o transporcie kolejowym (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 697), rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 7 sierpnia 2008r.
w sprawie wymagań w zakresie odległości i warunków dopuszczających usytuowanie budowli
i budynków, drzew lub krzewów, elementów ochrony akustycznej i wykonania robót ziemnych sąsiedztwie linii kolejowej, a także sposobu urządzenia i utrzymywania zasłon odśnieżnych i pasów przeciwpożarowych (t.j. Dz. U. z 2020r., poz. 1247 z późn.zm.).

3) Warunki wynikające z przepisów szczególnych

a) Dokumentację budowlaną należy wykonać zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (t.j. Dz. U. z 2022r. poz. 1679).

b) Obiekty budowlane, budowle i związane z nimi urządzenia zaprojektować zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t.j. Dz. U. z 2022r., poz. 1225).

c) Obiekt budowlany wraz ze związanymi z nim urządzeniami budowlanymi należy, biorąc pod uwagę przewidywany okres użytkowania, projektować i budować w sposób określony w przepisach, w tym techniczno – budowlanych oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej (art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 725 z późn.zm.).

d) Zasady obsługi komunikacyjnej terenu – zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 320).

e) Przy projektowaniu i realizacji przedmiotowej inwestycji należy uwzględnić istniejące na jej obszarze sieci infrastruktury technicznej, w porozumieniu z właścicielami tych sieci.

f) Projekt budowlany powinien być sporządzony przez uprawnionego projektanta wpisanego na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, w zakresie przewidzianym w Prawie budowlanym (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 725 z późn.zm.).

4) Obsługa w zakresie infrastruktury technicznej i komunikacji

a) Zaopatrzenie w energię elektryczną: z sieci energetycznej na warunkach określonych przez dysponenta sieci

b) Należy stosować przepisy ustawy z dnia 21.03.1985r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 320).

5) Wymagania dotyczące ochrony interesów osób trzecich

a) Inwestycję sytuować i roboty prowadzić przy uwzględnieniu wymagań dotyczących ochrony uzasadnionych interesów osób trzecich – Prawo budowlane (t.j. U. z 2024r. poz. 725 z późn.zm).

b) Inwestycja nie powinna być uciążliwa dla otoczenia, nie może pogarszać warunków użytkowania nieruchomości sąsiednich (dojazdy, parkowanie, funkcje obiektu). Uciążliwość inwestycji nie może wykraczać poza granice własnej działki oraz ograniczać inwestowania na sąsiednich działkach,
a także negatywnie wpływać na środowisko.

c) Decyzja niniejsza nie rodzi praw do terenu oraz nie narusza własności i uprawnień osób trzecich.

6) Warunki wynikające z ochrony środowiska oraz dziedzictwa kulturowego

6.1. Warunki wynikające z ochrony środowiska

a) Teren planowanej inwestycji jest położony na obszarach objętych formami ochrony, o których mowa w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2023r. poz. 1336 z późn.zm.) na obszarze specjalnej ochrony ptaków Natura 2000 „Dolina Dolnego Bugu” (kod obszaru: PLB140001) wyznaczony rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 stycznia 2011r. w sprawie obszarów specjalnej ochrony ptaków (Dz. U. Nr 25, poz. 133, z późn.zm.) oraz na obszarze specjalnej ochrony siedlisk Ostoja Nadbużańska PLH140011 zatwierdzonego Decyzją Wykonawcza Komisji (UE) 2023/244 z dnia 26 stycznia 2023 r. w sprawie przyjęcia szesnastego zaktualizowanego wykazu terenów mających znaczenie dla Wspólnoty składających się na kontynentalny region biogeograficzny (notyfikowana jako dokument nr C(2023) 607) (Dz.U.UE L 36/384 z dnia 7 lutego 2023 r.).

b) Zgodnie z art. 96 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023r. poz. 1094 z późn.zm.) organ dokonał analizy zakresu potencjalnego wpływu przedsięwzięcia oraz potencjalnych skutków dla obszaru Natura 2000. Po rozpatrzeniu sprawy, uwzględniając uwarunkowania określone w art. 63 cyt. ustawy „…o ocenach oddziaływania na środowisko”, charakter, lokalizację oraz zasięg oddziaływania przedsięwzięcia stwierdzono, że budowa elektroenergetycznych sieci kablowych nN 0,4 kV i sN 15kV wraz z infrastrukturą towarzyszącą, wnętrzowych stacji transformatorowych i słupów energetycznych nN 0,4 kV i sN 15kV na działce o nr ew. 350, 797/65 w obrębie Małkinia Górna, na działce o nr ew. 136/442, 136/443 w obrębie Klukowo oraz na działce o nr ew. 46, 50, 59, 72, 75, 94/1, 324/7 w obrębie Małkinia Mała-Przewóz, gmina Małkinia Górna nie będzie znacząco negatywnie oddziaływać na środowisko oraz gatunki roślin, zwierząt i siedliska przyrodnicze dla ochrony których wyznaczony został obszar Natura 2000 oraz nie naruszy spójności sieci Natura 2000. Oddziaływanie przedsięwzięcia na środowisko, obszar Natura 2000 ograniczone będzie do najbliższego otoczenia inwestycji i czasowo do terminu prowadzenia robót.

c) Projektowana inwestycja nie należy do rodzaju przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco lub zawsze znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz. U. z 2019, poz. 1839) zmienionego rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 5 maja 2022r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2022r. poz. 1071) i rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 10 sierpnia 2023r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2023r. poz. 1724).

d) Należy stosować przepisy m. in. ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 54), ustawy z dnia z 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (t.j. Dz. U z 2024r. poz. 1087 z późn.zm.), ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 1587 z późn. zm.).

e) Inwestor realizujący przedsięwzięcie jest obowiązany uwzględnić ochronę środowiska na obszarze prowadzenia prac, a w szczególności ochronę gleby, zieleni, naturalnego ukształtowania terenu i stosunków wodnych.

6.2. Warunki wynikające z ochrony dziedzictwa kulturowego

a) Na części analizowanego obszaru występują ograniczenia wynikające z ochrony dziedzictwa kulturowego - stanowisko archeologiczne ujęte w gminnej ewidencji zabytków AZP 47-76/9, w stosunku do którego obowiązują nakazy i zakazy określone w przepisach ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (j. Dz. U. z 2022r., poz. 840 z późn. zm.)

b) Zgodnie z § 2. rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003r. w sprawie oznaczeń i nazewnictwa stosowanych w decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz
w decyzji o warunkach zabudowy ustalenia dotyczące ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej zapisuje się poprzez określenie nakazów, zakazów, dopuszczeń i ograniczeń w zabudowie i zagospodarowaniu terenu.

c) Zgodnie z art. 31 ust. 1a ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (j. Dz. U. z 2022r., poz. 840 z późn. zm.) osoba fizyczna lub jednostka organizacyjna, która zamierza realizować roboty ziemne lub dokonać zmiany charakteru dotychczasowej działalności na terenie, na którym znajdują się zabytki archeologiczne, co doprowadzić może do przekształcenia lub zniszczenia zabytku archeologicznego – jest obowiązana, z zastrzeżeniem art. 82a ust. 1 (Minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego udziela osobie fizycznej lub jednostce organizacyjnej zamierzającej realizować działania o których mowa w art. 31 ust 1a, dotacji na przeprowadzenie badań archeologicznych, o których mowa w art. 31 ust. 2, oraz wykonanie ich dokumentacji, w przypadku gdy koszt planowanych badań archeologicznych i ich dokumentacji będzie wyższy niż 2 % kosztów planowanych działań), pokryć koszty badań archeologicznych oraz ich dokumentacji, jeżeli przeprowadzenie tych badań jest niezbędne w celu ochrony tych zabytków.

d) Planowana inwestycja powinna być podporządkowana zasadzie maksymalnej ochrony pierwotnej substancji, wynikającej z przeprowadzonych badań archeologicznych.

e) Zgodnie z ustawą z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. U. z 2022r., poz. 840 z późn. zm.), kto w trakcie prowadzenia robót budowlanych lub ziemnych odkrył przedmiot, co do którego istnieje przypuszczenie, iż jest on zabytkiem, jest obowiązany: wstrzymać wszelkie roboty mogące uszkodzić lub zniszczyć odkryte przedmioty, zabezpieczyć, przy użyciu dostępnych środków, ten przedmiot i miejsce jego odkrycia, niezwłocznie zawiadomić o tym właściwego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, a jeśli nie jest to możliwe, Wójta Gminy Małkinia Górna.

7) Warunki wynikające z ochrony gruntów rolnych i leśnych

7.1. Teren oznaczony konturem Ls nie uzyskał zgody Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz nie jest objęty zgodą uzyskaną przy sporządzaniu miejscowych planów, które utraciły moc na podstawie art. 67 ustawy, o której mowa w art. 88 ust. 1.

7.2. Zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 3 lutego 1995r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 82) realizacja inwestycji nie wymaga zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze oraz leśnych na nieleśne, ponieważ dotyczy m.in. infrastruktury technicznej i nie zmienia przeznaczenia gruntu (art. 4 pkt 6 ustawy). Po realizacji inwestycji teren należy przywrócić do stanu pierwotnego.

7.3. Zgodnie z § 2 Zarządzenia Nr 29 Dyrektora Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Warszawie z dnia 6 września 2011r., znak: ZZ-210-58.2011 dopuszcza się realizację inwestycji liniowych w gruncie leśnym porośniętym drzewostanem metodą przewiertu sterowanego z zastrzeżeniem w umowie, że istniejący drzewostan nie zostanie uszkodzony, a w przyszłości na gruncie tym będzie możliwość prowadzenia gospodarki leśnej w zakresie ustalonym w obowiązującym planie lasu.

8) Wymagania dotyczące ochrony obiektów budowlanych na terenach górniczych, obszarach szczególnego zagrożenia powodzią oraz obszarach osuwania się mas zimnych

8.1.Na przedmiotowym obszarze nie występują udokumentowane geologicznie złoża kopalin, tereny zagrożone osuwaniem się mas ziemnych.

8.2.Teren planowanej inwestycji jest częściowo położony na obszarze szczególnego zagrożenia powodzią. Należy stosować przepisy ustawy z dnia 20 lipca 2017r. Prawo wodne (t.j. Dz. U z 2024r. poz. 1087 z późn. zm..).

9) Niezbędne dokumenty i uzgodnienia

W zakresie uzyskania pozwolenia na budowę lub zgłoszenia rozpoczęcia budowy i zamiaru  wykonania robót budowlanych niewymagających uzyskania pozwolenia na budowę – należy stosować przepisy ustawy Prawo budowlane  (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 725 z późn.zm.).

UZASADNIENIE

            Pan Jarosław Madrak działający z pełnomocnictwa PGE Dystrybucja S.A. zwrócił się z prośbą o ustalenie warunków dla lokalizacji inwestycji celu publicznego polegającego na budowie elektroenergetycznych sieci kablowych nN 0,4 kV i sN 15kV wraz z infrastrukturą towarzyszącą, wnętrzowych stacji transformatorowych i słupów energetycznych nN 0,4 kV i sN 15kV na działce o nr ew. 350, 797/65 w obrębie Małkinia Górna, na działce o nr ew. 136/442, 136/443 w obrębie Klukowo oraz na działce o nr ew. 46, 50, 59, 72, 75, 94/1, 324/7 w obrębie Małkinia Mała-Przewóz, gmina Małkinia Górna. Zgodnie z art. 6 pkt. 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997 roku (t.j. Dz. U. z 2023r. poz. 344) przedmiotowe zamierzenie budowlane należy do inwestycji celu publicznego.

Z uwagi na fakt, iż wnioskowany teren objęty liniami rozgraniczającymi tj. działka o nr ew. 350, 797/65 w obrębie Małkinia Górna, działka o nr ew. 136/442, 136/443 w obrębie Klukowo oraz działka o nr ew. 46, 50, 59, 72, 75, 94/1, 324/7 w obrębie Małkinia Mała-Przewóz, gmina Małkinia Górna nie posiada uchwalonego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, zgodnie z art. 50 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, należało ustalić lokalizację inwestycji celu publicznego w drodze decyzji.

Na podstawie art. 61 Kodeksu postępowania administracyjnego oraz art. 53 ust. 1 i art. 53 ust. 4 pkt. 9 w/w ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym przeprowadzono stosowne postępowanie administracyjne. W wyniku przeprowadzonej analizy materiałów źródłowych stwierdzono, że istnieje możliwość budowy elektroenergetycznych sieci kablowych nN 0,4 kV i sN 15kV wraz z infrastrukturą towarzyszącą, wnętrzowych stacji transformatorowych i słupów energetycznych nN 0,4 kV i sN 15kV na działce o nr ew. 350, 797/65 w obrębie Małkinia Górna, na działce o nr ew. 136/442, 136/443 w obrębie Klukowo oraz na działce o nr ew. 46, 50, 59, 72, 75, 94/1, 324/7 w obrębie Małkinia Mała-Przewóz, gmina Małkinia Górna, wobec czego należało orzec jak w sentencji decyzji.

W trakcie postępowania uzyskano uzgodnienia:

  • z Dyrektorem Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie jako organem właściwym do uzgadniania w zakresie melioracji;
  • z Dyrektorem Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie jako organem właściwym do uzgadniania w zakresie obszarów, o których mowa
    w art. 169 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2017r. - Prawo wodne, w zakresie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu;
  • ze Starostą Powiatu Ostrowskiego jako organem właściwym do uzgadniania w zakresie ochrony gruntów rolnych;
  • z Dyrektorem Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Warszawie jako organem właściwym do uzgadniania w zakresie ochrony gruntów leśnych;
  • z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Warszawie jako organem właściwym do uzgadniania w zakresie obszarów objętych ochroną na podstawie przepisów o ochronie przyrody;
  • z Mazowieckim Zarządem Dróg Wojewódzkich jako organem właściwym do uzgadniania
    w zakresie terenów przyległych do pasa drogowego;
  • z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków – w odniesieniu do obszarów i obiektów objętych formami ochrony zabytków, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz ujętych w gminnej ewidencji zabytków;
  • z Prezesem Urzędu Transportu Kolejowego – w odniesieniu do linii kolejowej o znaczeniu państwowym oraz gruntów w jej sąsiedztwie

POUCZENIE

Wnioskodawcy, który nie uzyskał prawa do terenu, nie przysługuje roszczenie o zwrot nakładów poniesionych w związku z otrzymaniem decyzji. Nie stwierdza się nieważności decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego, jeżeli od dnia jej doręczenia lub ogłoszenia minęło 12 miesięcy. Art. 158 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego stosuje się odpowiednio (art. 53 ust. 7 ustawy o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym).

Nie uchyla się decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego w przypadku wznowienia postępowania na podstawie art. 145 §1 pkt. 4 Kpa, jeżeli upłynęło 12 miesięcy od dnia jej doręczenia lub ogłoszenia, zgodnie z art. 53 ust. 7 w/w ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.       

Wójt Gminy Małkinia Górna jest obowiązany, za zgodą strony, na rzecz której decyzja niniejsza została wydana, do przeniesienia tej decyzji na rzecz innej osoby, jeżeli przyjmuje ona wszystkie warunki wydane w tej decyzji. Stronami w postępowaniu o przeniesienie decyzji są jedynie podmioty, miedzy którymi ma być dokonane jej przeniesienie.

Od niniejszej decyzji służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ostrołęce w terminie 14 dni od dnia doręczenia, przy uwzględnieniu art. 53.  pkt. 6 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym za pośrednictwem Wójta Gminy Małkinia Górna.

W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Nie jest możliwe skuteczne cofnięcie oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania.

Jeżeli niniejsza decyzja została wydana z naruszeniem przepisów postępowania, a konieczny do wyjaśnienia zakres sprawy ma istotny wpływ na jej rozstrzygnięcie, na zgodny wniosek wszystkich stron zawarty w odwołaniu, organ odwoławczy przeprowadza postępowanie wyjaśniające w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy. Organ odwoławczy przeprowadza postępowanie wyjaśniające także wówczas, gdy jedna ze stron zawarła w odwołaniu wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy,
a pozostałe strony wyraziły na to zgodę w terminie czternastu dni od dnia doręczenia im zawiadomienia
o wniesieniu odwołania, zawierającego wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy.

Postępowanie w sprawie wymierzenia kary pieniężnej, o której mowa w art. 51 ust. 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 1130), wszczyna się z urzędu, jeżeli podmiot, który wystąpił z wnioskiem o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego, wniesie żądanie wymierzenia tej kary.

Zgodnie z wymogami określonymi w art. 60 ust. 4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym projekt niniejszej decyzji sporządzony został przez osobę posiadającą kwalifikacje do wykonywania zawodu urbanisty na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uzyskane na podstawie ustawy z dnia 15 grudnia 2000r.
o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2023r. poz. 551).

Załączniki

Otrzymują:

  1. PGE Dystrybucja S.A. Pełnomocnik: Jarosław Madrak
  1. Strony postępowania wg wykazu w aktach sprawy
  2. a / a.

Sprawę prowadzi: Ewa Orłowska tel. 29 644 29 81

Metryka

sporządzono
2024-08-07 przez Orłowska Ewa
udostępniono
2024-08-07 09:04 przez Kowalczyk Paulina
zmodyfikowano
2024-08-07 09:22 przez Kowalczyk Paulina
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
16
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.